czwartek, 21 marca 2013

Manicure / pedicure

Witam wszystkich serdecznie:)

Jeśli już zadbałyście o swoje dłonie/stopy (peeling,maska,parafina)  to czas zabrać się za manicure/pedicure.







SKÓRKI - (odwieczny problem każdej z nas!!) ale pełnią bardzo ważną rolę. Stanowią ochronę macierzy przed zakażeniami. Musimy uważać, aby nie odsuwać lub nie przycinać ich zbyt mocno, gdyż można uszkodzić delikatną macierz i spowodować wniknięcie drobnoustrojów.





Do usunięcia skórek przyda nam się krem, olejek......do zmiękczania skórek.



Należy posmarować, odczekać kilka minut i odsunąć metalowym kopytkiem lub drewnianym patyczkiem.





Złuszczony naskórek zgarniamy z płytki paznokciowej chusteczką higieniczną a pozostałości wycinamy cążkami.

Teraz czas na skracanie, nadawanie kształtu......do tego potrzebne pilniki i polerka:)






CIEKAWOSTKA:) szybkość wzrostu paznokcia to ok. 0,5 - 1,2 mm tygodniowo. Paznokcie stóp rosną dwa razy dłużej. Całkowity odrost paznokcia to ok.6 m-cy.


Częstym błędem jaki popełniamy przy "malowaniu" paznokci jest to, że wcześniej moczymy dłonie. NIE RÓBCIE TEGO!!!!!!! paznokieć chłonie wodę podobnie jak drewno, póżniej schnie powodując odpryskiwanie lakieru. Tak więc po zrobieniu manicuru/pedicuru odczekajmy kilka godzin i dopiero wtedy  malujmy paznokcie. Ja praktykuję robienie manicuru/pedicuru wieczorem a malowanie przy porannej kawce:)


P.s. nie musicie mieć tych wszystkich rzeczy. Tak naprawdę wystarczy posiadać DOBRY pilnik, DOBRE cążki.

Pozdrawiam:)
Agata

4 komentarze:

  1. bardzo ciekawy post , przeczytałam juz dwa razy i dużo z niego zapamietam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że mogłam się na coś przydać:)
      P.s. PRZEPRASZAM, że dopiero teraz odpowiadam, ale totalnie padł mi komputer i na zamówioną część czekałam PÓŁTORA MIESIĄCA!

      Usuń
  2. Rzeczywiście masz spory zestaw narzędzi. Mnie wystarcza "obcinak" i pilnik.

    też nie łączę malowania z manicure i robię odstęp. nie obcinam też mokrych paznokci. Zawsze najpierw je obcinam i szlifuję, a potem moczę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Każda metoda jest dobra o ile sprawdzona:)
    P.s. PRZEPRASZAM, że dopiero teraz odpowiadam, ale totalnie padł mi komputer i na zamówioną część czekałam PÓŁTORA MIESIĄCA!

    OdpowiedzUsuń